Om mamman kommer tillbaka?

Jag fick faktiskt en fråga i ett tidigare inlägg från en tjej som undrar hur jag skulle göra om mamman plötsligt kom tillbaka och ville spendera tid med grabben . Om jag är rädd för att hon ska komma tillbaka från ingenstans och vilja ha honom varannan vecka exempelvis . Saken är den att jag har fått reda på att hon inte ens bor i Sverige längre . Och jag är inte ett dugg rädd för att hon ska komma tillbaka . Mina argument för att hon inte ska få träffa honom är starka nog för att kunna hålla henne borta . Och jag är övertygad om att jag skulle få rätt för dom argument jag har . Jag är inte rädd , kommer inte heller bli rädd om hon återvänder . För jag vet att jag har övertaget och det vet alla andra också . Min son har det bra hos mig och det vet alla . Och när man tittar på mig så ser man hur jag har förändrats till det bättre tack vare min son och hur jag lämnat mina dåliga vanor bakom mig . Jag har en rad olika anledningar som jag kan rada upp för att bevisa att mamman inte är kompatibel att ta hand om ett barn . Och jag vet att dessa är tillräckliga för att hon ska få gå tomhänt . Känslorna hettar alltid till när jag skriver om henne. Hon är ingen person värd mitt minne. Jag sörjer inte henne, men jag sörjer för min son och för att han inte har fått ha en mamma i sitt liv. Dock är jag säker på att vi kommer klara det här bättre utan henne , än med henne.

Detta inlägg publicerades i Rasmus & Junior. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Om mamman kommer tillbaka?

  1. Frida skriver:

    Jätte roligt att du e tillbaka 🙂 Hoppas du uppdaterar ofta nu!

  2. Sandra skriver:

    Ni klarar er säkert mycket bättre utan henne ! Du har säkert vuxit en hel del som person, och tänker mycket mer vuxet nu än innan. Tråkigt ändå att din ungdom blivit ”förstörd” av att ha ett barn, eftersom du säkert inte kunnat gjort lika mycket som du kanske velat göra. Vad vet jag, jag bara läser :p haha.

  3. Emelie skriver:

    Härligt 🙂

  4. Amanda skriver:

    Finaste bloggen jag läst på mycket mycket länge.

Lämna en kommentar